Transport całopojazdowy i drobnicowy

Transport całopojazdowy

W transporcie całopojazdowym - inaczej zwanym FTL (Full Truck Load) cały pojazd jest przeznaczony dla jednego nadawcy i jednego odbiorcy. Przewożone towary i materiały zajmują zazwyczaj całą powierzchnię ładunkową. Do ich pakowania najczęściej wykorzystuje się palety, skrzynie. Przewóz całopojazdowy charakteryzuje jedno miejsce nadania oraz odbioru. Ten sposób transportu eliminuje potrzebę przeładunku po drodze, co skraca czas dostawy i minimalizuje ryzyko uszkodzeń. Jest to szczególnie istotne dla towarów, których jakość mogłaby ucierpieć w przypadku długotrwałego przewozu. Transport całopjazdowy to również dostarczenie towaru w skonkretyzowanym terminie często w określonej godzinie tzw. FIX (nieprzekraczalny termin załadunku i rozładunku).

Korzyści z transportu drogowego całopojazdowego:

  • - brak ryzyka opóźnień czy komplikacji,
  • - bezpieczeństwo przewożonych dóbr,
  • - brak większych ograniczeń (poza ładownością pojazdu) dotyczących minimalnej objętości ładunku,
  • - brak obostrzeń związanych z rodzajem przewożonych przedmiotów.

Transport drobnicowy

Transport LTL (Less Than Truckload) zwany również drobnicowym jest transportem, w którym nie zajmuje się całej powierzchni ładunkowej dla jednego odbiorcy a tylko część. Umożliwia to dostarczenie wielu mniejszych ładunków do miejsc docelowych za pomocą jednego transportu.

Transport drobnicowy jest polecany dla wszystkich klientów, którzy zamierzają przetransportować towar, będący zbyt duży dla wysyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej a zbyt mały do wysyłki w kontenerze lub na całej powierzchni ładunkowej.

Korzyści z transportu drogowego drobnicowego:

  • duża oszczędność kosztów,
  • - bezpieczeństwo przewożonego towaru (każdy towar na czas transportu jest osobno zabezpieczany),
  • - dedykowany firmom, które chcą dostarczyć towar do wielu odbiorców w stosunkowo krótkim czasie,
  • - nie ma potrzeby wynajmowania całej przestrzeni ładunkowej.